Wie zijn wij

Stichting Buurttalentontwikkeling is opgericht door Lydia en Mireille Seedorf.
seedorf

Title

Mijn naam is Lydia Seedorf en ik ben de directeur van TyMo Ondersteuning & Educatie. TyMo Ondersteuning & Educatie werkt samen met de Gemeente Amsterdam in het aanbieden van leerondersteuning en huiswerkbegeleiding voor kinderen uit Amsterdam.

Samen met mijn zus, Meireille Seedorf, ben ik BTO begonnen, omdat wij ervan overtuigd zijn dat op de basisschool het fundament wordt gelegd voor de verdere schoolcarrière van het kind en het daarom van belang is om eventuele moeilijkheden in het leertraject van talentvolle leerlingen, vroeg aan te pakken.” Buurttalentontwikkeling is nu gevestigd in Venserpolder, Holendrecht, Gein, Gravestein, Heesterveld en Kortvoort, maar wij willen in de toekomst uitbreiden naar meerdere locaties in Nederland.

Ons motto is: LIVE, LOVE, LEARN.

Onze Missie

Onze missie is om een toegankelijke vorm van leerondersteuning/huiswerkbegeleiding aan te bieden waar iedereen zich thuis voelt en waar persoonlijke aandacht het belangrijkste aspect is.

Onze Visie

Wij besteden ruim aandacht aan de persoonlijke- en maatschappelijke ontwikkeling van de kinderen. In onze visie vormen oprechte interesse en aandacht voor de kinderen én hun ouders de basis voor een goed leerklimaat.
80 %
Betere schoolresultaten
275 +
Leerlingen
75 %
hoger schooladvies

Activiteit

Buurttalentontwikkeling biedt leerondersteuning en huiswerkbegeleiding aan kinderen van het basisonderwijs in de leeftijdscategorie van 6 t/m 13 jaar. We sluiten aan bij het niveau van elke individuele leerling. Het doel is om kinderen te helpen waarbij het thuis ontbreekt aan rust en/of ruimte. Vooral wanneer de ouder(s) de vaardigheden of middelen niet hebben om hun kinderen te helpen.

Resultaat

Het belangrijkste resultaat is dat zowel de kinderen als hun ouders en de begeleiders allemaal enthousiast zijn over Buurttalentontwikkeling.

De motivatie van de kinderen om te leren gaat enorm vooruit en ook bij de werkhouding, concentratie en omgang met elkaar is veel vooruitgang te zien. Bij zo’n 80% van de leerlingen zijn de schoolresultaten zichtbaar verbeterd, wat in diverse gevallen heeft geleid tot hogere schooladviezen.